ID: 1261
Створено: 02.12.2019
|
Українців готують до чергового стрибка цін на житло. Учасники ринку впевнені, що в 2020 році ціни на первинному ринку виростуть в середньому на 10% на найбільш затребувані об'єкти комплексної забудови, ЖК з продуманим інфраструктурним комплексом з використанням сучасних технологій (комфорт-клас).
А ось житло економ-класу якщо і виросте в ціні, то не суттєво, і в цілому можуть залишитися на рівні теперішнього року. Також на цінову політику впливатиме вартість будматеріалів і монтажних робіт.
Активізація попиту
Зростання цін намічається не тільки в столичному регіоні, а й у інших областях України. За словами експертів, цього року попит на житло стримували вибори – люди зазвичай не охоче витрачаються в моменти політичної та економічної нестабільності. Але під кінець року покупці все ж активізуються.
«Коливання попиту були пов'язані, перш за все, з довготривалими виборчими процесами, а також зміцненням гривні. Зараз в західноукраїнських містах ситуація досить стабільна, й до кінця року ми очікуємо незначне пожвавлення покупців на 5-7%, зокрема в Івано-Франківську, Львові та Ужгороді», – розповіла керівник відділу маркетингу будівельної компанії «Вертикаль» (Івано-Франківськ) Олена Хапалова.
Нова реклама
На вартості квадратного метра може позначитися і збільшені бюджети будівельників на рекламу. За словами забудовників, за останній рік маркетингові витрати збільшилися майже в 2 рази. На сьогоднішній день вони становлять до 4-6% від вартості квадратного метра.
Такі зміни в маркетинговому просуванні житлових комплексів пов'язані з «щільною» конкуренцією забудовників і, відповідно, великою кількістю пропозиції на первинному ринку житла.
«У світовій практиці частка маркетингових витрат в девелопменті житла може досягати 8-10%. Однак через невисоку маржинальність в сегменті мас-маркет, а це близько 80% українського ринку новобудов, подальше зростання маркетингових витрат забудовників малоймовірне. А будь-яке їхнє збільшення істотно позначиться на вартості продажу житла», – зазначив технічний директор компанії NOVBUD В'ячеслав Бевза.
На думку експертів, в 2020-2022 роках одними з найбільш ефективних маркетингових інструментів на первинному ринку нерухомості стануть впроваджувані діджитал-технології. Забудовники налаштовані все більше використовувати діджитал-інструменти в просуванні своїх ЖК, але у кожного будуть власні стратегії і тактики, як «перемогти» на діджитал-полі, які ніші й інструменти використовувати.
«Це буде нова епоха експериментів, перевірки наявних гіпотез і нових несподіваних відкриттів», – каже Бевза.
Маркетинговими драйверами в найближчі 2-3 роки також стануть PR і репутаційний маркетинг, вплив яких до сих пір недооцінений гравцями ринку, кажуть експерти.
«Хто буде мати максимальну автоматизацію діджитал-процесів разом з моніторингом всіх KPI, той зможе досягти ефективних продажів. Ті ж, хто зуміє управляти собівартістю і прибутковістю девелоперського бізнесу зі свого смартфона, стануть недосяжними лідерами», – додав Бевза.
Квартири для міленіалів
Разом з цим, кажуть забудовники, більшості клієнтам подобається персональний підхід і прямий контакт з компанією. На цьому також спробують зіграти будівельні компанії.
«Потенційні покупці з більшою ймовірністю будуть співпрацювати з компанією, яка запропонує їм саме індивідуальний підхід. Особливості майбутнього ефективного маркетингу полягають в застосуванні контенту, призначеного для користувача, і «маркетингу емоцій», – помітив співвласник і директор РК «Гостомель Residence» Андрій Гарбузюк.
Маркетологи все частіше використовують персоналізовані контенти, щоб залучити міленіалів і покоління Z. Заохочуючи аудиторію створювати власний контент, і при цьому пропонуючи певні стимули, можна істотно збільшити рівень залученості й конверсію.
«Люди схильні більше довіряти іншим людям, ніж брендам. Згідно з проведеним опитуванням, 90% покупців повідомили, що UGC (user generated content) вплинув на їх рішення придбати квартиру більше, ніж будь-яка інша форма реклами, причому 97% людей у віці від 18 до 29 років констатували надзвичайний вплив на них», – каже Гарбузюк.
На засіданні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), схвал…
З лютого у Хмельницькому почне діяти нова абонплата. Крім тарифів на водопостачання та водовідведення, споживачам «Хмельницьк…
16 березня у Хмельницькому з 9:00 до 18:00 буде призупинено водопостачання у житлових будинках мікрорайону Гречани та Львівсь…
В одному з мікрорайонів Хмельницького сьогодні, 1 лютого, тимчасово призупинять водопостачання. Про це повідомляють в пресслу…
Виділення оголошення (вартість послуги - 3 грн. на 7 днів):
Підняття оголошення (вартість послуги - 1 грн.):